Standa Tikal - utazó

Funkcionális fehérnemű agtive: "... ideális bármilyen ruha alatt, nem koszolódik és nem büdös még többszöri használat esetén sem."

Standa Tikal cestovatel

Dél-Amerika 2019 - Norvégia 2016 - Afrika körül 2016 - Afrika körül 2015 - Afrika körül 2014 - Afrika körül 2013 - Omán 2012 - Kirgizisztán 2010 - Alaszka 2009 - Szicília 2008 - Szíria 2008 - Magyarország 2007 - Andorra 2006 - Skócia 2005 - Világvége 2005 - Franciaország 2003 - Olaszország 2003

Stanislav Tikal - tapasztalatok a világ körüli utazásairól - felkészülés a 2022 decemberi Tűzföldre való utazásra

Még 2017-ben elküldtük a motorjainkat a kanadai Montrealba, és átutaztuk az Egyesült Államokat, ahol meglátogattuk az összes nemzeti parkot, és élveztük a csodálatos természetet. Az utazás fénypontja San Francisco, Los Angeles és végül San Diego meglátogatása volt, hogy minél közelebb kerüljünk Mexikóhoz. Ott egy évre egy bérelt "tárolóban" hagytuk a kerékpárjainkat, majd a következő évben elhagytuk San Diegót és továbbmentünk Mexikóba. Meglátogattuk a Baja California félszigetet, majd Mexikón keresztül Belize, Guatemala, Honduras, Nicaragua felé haladtunk, míg el nem értünk Costa Ricába, ahol San Joséban akartuk a kerékpárjainkat egy újabb évre otthagyni. Sajnos nem találtunk megfelelő parkolóhelyet. A probléma az adminisztráció volt. A motorkerékpárokat egy vámraktárban kellett hagynunk, teljesen elégtelen körülmények között. Egy évig kint parkoltak egy vámparkolóban, és ebben az évben a közép-amerikai éghajlaton való parkolás sok "faksznit" adott a technikusnak. Szerencsére, miután újabb 12 hónap múlva visszatértünk, sikerült újraéleszteni a gépeket, és továbbutazni Panamába.

Miután meglátogattuk Panamát, el kellett jutnunk Kolumbiába, ahová szárazföldön nem lehet eljutni. Úgy döntöttünk, hogy a motorokat egy konténerben küldjük át a tengeren, és egy bérelt vitorláson átmentünk a Karib-tengeren. Egy hét a tengeren nagyon kimerítő volt számunkra. Mi, európaiak, nem vagyunk hozzászokva ahhoz, hogy megingassuk a hajót. Egyszóval "kihánytuk" magunkat Cartagenába, ahol újabb egy hétnyi adminisztratív akadályoztatás után találkoztunk a motorjainkkal. A következő utat a Kolumbia déli részén zajló sztrájkok nehezítették, de szerencsére a lázadókkal folytatott tárgyalásaink jól mentek, és sikerült átlépnünk a határt Ecuadorba, és a quitói repülőtérről hazarepülnünk. Ismét kint hagytuk a kerékpárjainkat, kiszolgáltatva a helyi éghajlatnak. Egyikünk sem tudta, hogy nem egy év múlva, hanem sokkal később, a "Covid leállás" miatt.

Már 2022 ősze van, és én a barátnőmmel az ecuadori Quitóba tartok, hogy ellenőrizzük egy 3 és fél éve akaratlanul Ecuadorban parkoló motorkerékpár állapotát! Costa Ricából tudtam, hogy mit tud tenni az időjárás egy évnyi állás után egy géppel, ezért nem akartam semmit a véletlenre bízni a következő utam előtt. Úgy döntöttem, hogy egy 14 napos szabadságot szentelek a kerékpár teljes szervizelésének, és minden szabadidőmet Ecuador körüli utazással töltöm. A fekete elvárásaim teljesültek. A kerékpárt a teljes roncs állapotában találtam, és elkezdtem szétszedni és felmérni a károkat. Az elektromosság, a gumiabroncsok és a teljes üzemanyagrendszer teljesen el van cseszve! Szerencsére otthonról hoztam egy új akkumulátort, rengeteg szerszámot és alkatrészt, így nekiláttam a javításnak, és egy hét munka után sikerült újra életre kelteni a motort. Az öröm hatalmas volt! A motorkerékpárt azonban visszaállítottam a helyére, és a bérelt autóval körbejártuk Ecuadort. A következő, két hónap múlva esedékes visszatérésünkkor nem maradunk tovább, csak áthaladunk Ecuadoron, és a lehető leggyorsabban továbbutazunk Peruba.

Ecuador egy gyönyörű és különleges ország. Ahogy a neve is mutatja, az Egyenlítőn fekszik. Ez azt jelenti, hogy gyakorlatilag csak két évszak van - tavasz és nyár. A nap pontosan ketté van osztva: reggel 6 órakor gyorsan virrad, és este 6 órakor gyorsan sötétedik. Éjszaka kellemesen hűvös van, 12-15 fok körül, napközben pedig akár 26 fokig is emelkedhet a hőmérséklet, ami jónak mondható. Az egyetlen különbség a megszokottól az, hogy a quitói repülőtérre való megérkezés pillanatától kezdve több mint 2500 méteres tengerszint feletti magasságban vagyunk. m. és bárhová is megyünk, amíg nem a Csendes-óceán partvidékére, állandóan ilyen magasan, sőt gyakran még magasabban vagyunk - 3000-4000 méterrel a tengerszint felett. m. Ez természetesen azt jelenti, hogy a hőmérséklet sokkal alacsonyabb a 24 óra alatt. Mi például 3900 m magasságban vagyunk.n.m. az elárasztott Quilotoa vulkánnál 3 Celsius-fokos hőmérsékletet tapasztaltak, és nagyon örültek, hogy a szobájukban lévő kályhába fulladtak. Ezekben a változatos hőmérsékleti körülmények között a Nano COOL könnyű alsónemű jól bevált számunkra, akár alváshoz, akár nappalra használjuk. Este vagy a hegyekben a TERMO funkcionális alsóneműt használtuk. Ennek a mosodának a nagy előnye azonnal észrevehető, amikor mosni kell a ruháit. A napon nagyon gyorsan megszárad, és készen áll a további felhasználásra. Én magam 2010 óta használom a Nano Agtive alsóneműt, amikor Kirgizisztánba utaztam benne. Mivel annyira hasznos volt, akkor is használtam, amikor 2013-2015-ben az "Afrika körül" projektet végeztük, amikor az egész afrikai kontinenst körbejártuk, és mintegy 40 000 kilométert tettünk meg. Természetesen az általam használt dolgok az évek során nagyon elhasználódtak. De ez természetesen nem von le a funkcionalitásukból.

Ha minden a tervek szerint halad, akkor decemberben Ecuadorból Peruba, majd Chilébe megyünk, és ha a technológia működik, és mindent meg tudunk oldani fizikailag és időben, akkor megpróbáljuk elérni a Tűzföldet. Úti célunk az argentínai Punta Arena lesz. Ha bármi probléma adódna, csak Chiléig megyünk, ahonnan elintéztem, hogy a kerékpárt visszaszállítsák Európába. Kicsit szorít az idő, de bízom benne, hogy sikerülni fog. 2009-ben jártam Alaszkában és Prudhoe Bayben, Észak-Amerika legészakibb helyén, és szeretném elérni a legdélebbit, Ushuaia városát.

Mutass többet
Szűrő
a paraméterek szerint
A kiválasztott kategória nem tartalmaz terméket
NANOSHOP s.r.o.
Packeta
Zásilkovna
Termékek szűrése
ÁllapotGyártóCsak raktáronVypíše pouze produkty skladem